menu

Przydatne Linki

polecamy

12
Marzec
2025

debata o nowym systemie finansowania edukacji

Cierpliwość się wyczerpała! 25 marca rusza kluczowa debata o nowym systemie finansowania edukacji
📢 Czy oświata w Polsce stoi na krawędzi finansowej przepaści? Samorządy alarmują: luka oświatowa sięga 44 miliardów złotych, a system finansowania szkół wymaga pilnych zmian. 25 marca do stołu negocjacyjnego zasiądą przedstawiciele rządu i samorządów – to pierwsza taka rozmowa na temat całkowitej przebudowy modelu finansowania edukacji.
🔎 Co jest w grze?
✅ Likwidacja wielomiliardowego deficytu w oświacie
✅ Większa swoboda w zarządzaniu szkołami
✅ Nowe standardy finansowania placówek
✅ Możliwość łączenia szkół z instytucjami kultury
💬 Samorządy mówią wprost: jeśli rząd nie podejmie konkretnych działań, wkrótce wiele szkół może po prostu zniknąć z mapy Polski. Jakie rozwiązania zaproponują ministerstwa edukacji i finansów? Czy uda się przerwać zaklęty krąg wzajemnych oskarżeń?
Więcej szczegółów można znaleźć tutaj
07
Marzec
2025

nauczyciele poczekają na podwyżki

We wtorek, 4 lutego, opublikowano tzw. rozporządzenie, które reguluje kwestię wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli. Wiemy już, ile ono będzie wynosić. Przypomnijmy, że wzrost jest 5-procentowy. Na tę chwilę projekt rozporządzenia trafił do opiniowania, nie wiemy, kiedy zostanie podpisany, a to istotna informacja dla nauczycieli, którzy czekają na wypłaty z wyrównaniem od stycznia.

Ile zarabiają nauczyciele w 2025 roku?

W 2025 r. minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, w zależności od wykształcenia, będą wynosić od 5027 zł do 6211 zł brutto. Tak przewiduje projekt, który we wtorek trafił do opiniowania. Mowa o projekcie nowelizacji rozporządzenia ministra edukacji ws. wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli.

Zapraszamy do lektury całego artykułu dostępnego tutaj.

05
Marzec
2025

koniec pracy za darmo

SAMORZĄDY BOJĄ SIĘ BANKRUCTWA PO WYROKU SĄDU NAJWYŻSZEGO! MASOWE POZWY NAUCZYCIELI MOGĄ ROZŁOŻYĆ GMINNE FINANSE

💥 Przełomowa uchwała Sądu Najwyższego (III PZP 3/24) potwierdziła, że nauczyciele pracujący ponad 40 godzin tygodniowo mają prawo do dodatkowego wynagrodzenia. To oznacza, że samorządy, które od lat nie wypłacały nadgodzin, mogą teraz stanąć w obliczu masowych pozwów sądowych i gigantycznych kosztów. Gminy ostrzegają: jeśli nauczyciele zaczną dochodzić swoich praw, niektóre jednostki samorządowe mogą po prostu zbankrutować!

⚖️ WYROK, KTÓRY WSZYSTKO ZMIENIA
Do tej pory nauczyciele nie mieli jasnej podstawy prawnej do dochodzenia wynagrodzenia za godziny nadliczbowe. Praca ponad pensum była traktowana jako „społeczna misja”, a czas spędzony na wycieczkach, dodatkowych zastępstwach, przygotowywaniu konkursów czy wielogodzinnych radach pedagogicznych – jako obowiązek bezpłatny.

Sąd Najwyższy rozwiał wątpliwości: każda godzina pracy powyżej 40 godzin tygodniowo to godzina nadliczbowa, a za nią należy się wynagrodzenie z dodatkiem 50% lub nawet 100% w przypadku pracy nocnej.

Co więcej, nauczyciele mogą dochodzić swoich roszczeń za okres do 3 lat wstecz!

💰 DLA SAMORZĄDÓW TO FINANSOWA KATASTROFA
Samorządy już biją na alarm. W obliczu możliwej fali pozwów, gminy twierdzą, że nie mają środków na wypłatę zaległych nadgodzin dla nauczycieli. Jeśli nauczyciele zaczną dochodzić swoich praw, niektóre samorządy mogą znaleźć się na skraju bankructwa.

📌 Skąd ten strach?
🔹 W Polsce zatrudnionych jest ponad 700 tysięcy nauczycieli, z czego wielu regularnie pracuje ponad 40 godzin tygodniowo.
🔹 Każdy nauczyciel może domagać się wynagrodzenia za 3 lata wstecz, co oznacza potencjalnie dziesiątki tysięcy złotych dla pojedynczej osoby.
🔹 W niektórych szkołach wystarczy, że kilku nauczycieli złoży pozew, a koszty odszkodowań mogą sięgnąć setek tysięcy złotych.
🔹 Małe gminy z niewielkimi budżetami mogą nie udźwignąć finansowych konsekwencji.

Ekspert ds. finansów publicznych Tomasz Wojtania nie ma wątpliwości:

„Skarbnicy gmin ponoszą odpowiedzialność za te nieprawidłowości. Jeśli nauczyciele masowo ruszą po swoje pieniądze, wiele samorządów może nie przetrwać finansowo tej sytuacji.”

📉 PRZYKŁADY – ILE TO MOŻE KOSZTOWAĆ?
🔴 W jednej z wcześniejszych spraw nauczycielka wygrała 18 525 zł za nadgodziny z lat 2010-2012, a po doliczeniu odsetek suma wzrosła do 32 tys. zł.
🔴 Dziś minimalne wynagrodzenie nauczyciela jest dwukrotnie wyższe niż w tamtym okresie, więc analogiczne sprawy mogą oznaczać jeszcze większe wypłaty.
🔴 Jeśli w jednej szkole do sądu pójdzie np. 10 nauczycieli, to suma roszczeń może sięgnąć nawet pół miliona złotych – a to tylko jedna placówka!

To dlatego samorządy gorączkowo szukają ratunku i apelują do rządu o finansową pomoc.

⚠️ RZĄD MUSI DZIAŁAĆ, BO SAMORZĄDY NIE WYTRZYMAJĄ
Marek Wójcik, sekretarz strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu, podkreśla, że problem wymaga natychmiastowego rozwiązania:

„Konsekwencje uchwały SN dla samorządów mogą być bardzo znaczące. Musimy znaleźć po stronie rządowej sojusznika, bo nie stać nas na ponoszenie gigantycznych kosztów.”

Samorządowcy już zapowiadają, że będą domagać się dwóch rzeczy od rządu:
✅ Dodatkowych środków na wypłatę nadgodzin dla nauczycieli.
✅ Zmian w organizacji pracy nauczycieli, by ograniczyć koszty.

👨‍🏫 CO ZROBIĄ NAUCZYCIELE? CZY POSYPIĄ SIĘ POZWY?
Choć wielu nauczycieli cieszy się z wyroku SN, część obawia się otwartego konfliktu z dyrekcją szkół i samorządami. Niektórzy mogą czekać do zakończenia zatrudnienia lub przejścia na emeryturę, by dochodzić swoich roszczeń.

Są jednak tacy, którzy już teraz planują złożyć pozwy.

🗣️ Pani Zofia, nauczycielka matematyki:

„Do emerytury zostały mi trzy lata. Od teraz zacznę dokładnie ewidencjonować swoją pracę i zobaczę, co zrobię.”

🗣️ Pani Natalia, nauczycielka z południa Polski:

„W środę pracowałam w szkole od 7:30 do 19:00, więc chyba powinnam się zainteresować tą sprawą. Ale musiałabym zebrać dowody, zaangażować prawnika… Nie wiem, czy mam na to siłę.”

📜 CO DALEJ? PRZED SAMORZĄDAMI I RZĄDEM TRUDNE DECYZJE
💡 Ministerstwo Edukacji Narodowej zapowiedziało analizę uchwały SN, ale na razie nie podjęło żadnych konkretnych działań.
💡 Prawdopodobnie konieczna będzie nowelizacja Karty Nauczyciela, która jasno określi zasady wynagradzania za nadgodziny.
💡 Samorządy mogą próbować zawierać ugody z nauczycielami, by uniknąć długotrwałych procesów.
💡 Nauczyciele powinni zacząć dokumentować swój rzeczywisty czas pracy, by w razie potrzeby mieć dowody w sądzie.

📢 Stanowisko NSZZ „Solidarność”

NSZZ „Solidarność” popiera uchwałę SN, potwierdzającą prawo nauczycieli do wynagrodzenia za pracę ponad 40 godzin tygodniowo.

✅ Od lat domagaliśmy się uregulowania tej kwestii, wskazując na liczne obowiązki nauczycieli poza pensum, które nie były wynagradzane.
✅ Uchwała SN otwiera nauczycielom drogę do dochodzenia zaległych wypłat za nadgodziny do 3 lat wstecz.
✅ Oczekujemy od rządu i MEN pilnych działań, zapewniających środki na wypłatę wynagrodzeń i zmiany w Karcie Nauczyciela.

💬 To koniec darmowej pracy nauczycieli. Samorządy powinny się przygotować na wypłaty zaległych godzin ponadwymiarowych!
——–
Na podstawie: Business Insider Polska, Jolanta Ojczyk, „Nauczyciele liczą godziny i pieniądze, samorządy boją się o finanse. To efekt uchwały Sądu Najwyższego”, 28 lutego 2025 r. 

03
Marzec
2025

działania „solidarności”

Mimo zapowiedzi licznych zmian w wynagrodzeniach nauczycieli i pragmatyce ich zawodu Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” postanowiła już dłużej nie czekać – chce od resortu edukacji natychmiastowej rewizji działań i realizacji swoich licznych postulatów.

  • Solidarność oświatowa oceniła sytuację polskiej oświaty jako dramatyczną i żąda działań naprawczych.
  • Czyli wycofania się z wdrażanych reform oraz zwiększenia wynagrodzeń nauczycielskich o ponad 3000 zł.
  • Brak realizacji tych działań będzie się wiązał z licznymi protestami – zapowiadają związkowcy.

– Jeżeli Ministerstwo Edukacji Narodowej nie podejmie natychmiastowych kroków w celu poprawy sytuacji w oświacie, NSZZ „Solidarność” będzie zmuszona do podjęcia zdecydowanych działań protestacyjnych. Nie możemy biernie przyglądać się niszczeniu polskiej edukacji i lekceważeniu tych, którzy codziennie dbają o przyszłość naszych dzieci – tak brzmią ostatnie zdania stanowiska 1/2025 Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”, przyjętego 25 lutego.

Zapraszamy do lektury całego artykułu dostępnego tutaj

03
Marzec
2025

przegląd oświatowy

e-Przegląd Oświatowy – za luty 2025

Oddajmy Państwu kolejny numer „e-Przeglądu Oświatowego”. Oprócz zebranych komunikatów lub opinii Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania, wydanych na przestrzeni ostatniego miesiąca, znajdą Państwo tekst radcy prawnego, pana Tomasza Gryczana nt. rocznego, dodatkowego wynagrodzenia.

Zachęcamy do lektury!

Do pobrania: https://snio-solidarnosc.pl/sekcja-oswiaty/aktualnosci/213

03
Marzec
2025

kolejna reforma edukacji?

„Tak jak Anna Zalewska, likwidując gimnazja, cofnęła nas do lat 60. XX wieku, tak Barbara Nowacka w myśleniu o szkolnych programach cofa nas do lat 70. i 80.” – mówi w rozmowie z Tygodnikiem Powszechnym prof. Roman Leppert, pedagog i ekspert edukacyjny.

📌 Czy polska edukacja znów zmierza w złym kierunku?

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłasza reformę, która ma uczynić szkołę bardziej nowoczesną i lepiej przygotowaną do wyzwań XXI wieku. Jednak analizując jej założenia, trudno nie odnieść wrażenia, że zamiast rzeczywistych zmian, dostajemy jedynie nową wersję dobrze znanych, nieskutecznych rozwiązań.

❓ Jaką szkołę kształtuje MEN?
🔹 „Profil absolwenta” – ideał, który nie istnieje?
Nowa reforma ma zdefiniować, kim ma być uczeń kończący każdy etap edukacji. Ministerstwo chce stworzyć „profil absolwenta” – określony zestaw cech i kompetencji, które powinien posiadać każdy młody człowiek. Brzmi logicznie, ale jest tu jedno fundamentalne pytanie: czy da się wtłoczyć wszystkich uczniów w jeden model?

💡 „Nie ma ucznia uśrednionego” – mówi profesor Leppert. Każde dziecko rozwija się w swoim tempie, ma inne potrzeby, zdolności i ograniczenia. Próba stworzenia jednego schematu dla wszystkich grozi tym, że zamiast wspierać rozwój każdego ucznia, będziemy ich szufladkować i oceniać pod kątem sztucznie wyznaczonych norm.

🔹 Więcej podstawy programowej, mniej elastyczności
MEN obiecywało „odchudzanie” podstaw programowych, tymczasem okazuje się, że reforma wprowadza jeszcze więcej obowiązkowych treści. Przykładem jest nowy przedmiot „Edukacja Obywatelska”, którego program zajmuje aż 28 stron. A to tylko jeden z wielu przykładów.

📌 Czy szkoła powinna być encyklopedią faktów do zapamiętania, czy miejscem, gdzie uczniowie rozwijają umiejętności potrzebne w przyszłości?

🔹 Brak realnej autonomii nauczycieli
W nowym systemie nauczyciele nadal mają być głównie wykonawcami odgórnych wytycznych, zamiast twórcami procesu edukacyjnego. Tymczasem to oni najlepiej wiedzą, jak uczyć swoich uczniów.

💡 „Każda poważna reforma powinna zacząć się od nauczycieli – nie tylko od ich wynagrodzeń, ale także od realnej zmiany systemu kształcenia i większej swobody w pracy” – mówi prof. Leppert.

🔹 Edukacja przyszłości czy centralne planowanie?
Zmiany w polskiej szkole od lat sprowadzają się do kolejnych prób unifikacji. Więcej przepisów, więcej kontroli, mniej miejsca na różnorodność.

🔥 Co zamiast tej reformy?
✅ Więcej elastyczności w programach nauczania – tak, by uczniowie mogli rozwijać indywidualne talenty i kompetencje.
✅ Większa autonomia nauczycieli – bo to oni wiedzą, czego naprawdę potrzebują ich uczniowie.
✅ Mniej teorii, więcej praktycznych umiejętności – krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, współpraca – to powinno być w centrum edukacji.
✅ System, który dostosowuje się do uczniów, a nie odwrotnie – bo każde dziecko jest inne.

🔎 Co Państwo myślą?
Czy MEN po raz kolejny wprowadza reformę, która tylko zwiększy chaos w edukacji? A może widzicie w niej jakieś pozytywne zmiany—————
Źródło: Przemysław Wilczyński, Tygodnik Powszechny, „Taka reforma edukacji, jaką przygotowuje ministra Nowacka, jest nam niepotrzebna”, 10.12.2024.
Fot. Tytus Żmijewski / PAP // Spotkanie z ministrą edukacji Barbarą Nowacką „Po co nam kolejna reforma edukacji?” na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy (prowadzi: prof. dr hab. Roman Leppert), 18 listopada 2024 r.

28
Luty
2025

stanowiska ksoiw

W czasie obrad Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania, zebrani przyjęli trzy stanowiska:

1. W sprawie dramatycznej sytuacji w polskiej oświacie i destrukcyjnych działań Ministerstwa Edukacji Narodowej.
2. W sprawie wypowiedzi Pani Minister Edukacji Narodowej Barbary Nowackiej podczas międzynarodowej konferencji „My jesteśmy pamięcią. Nauczanie historii to nauka rozmowy”.
3. W sprawie osób uprawnionych do bonu na zakup laptopa.

Pełny tekst poszczególnych stanowisk znajduje się w plikach do pobrania.
https://snio-solidarnosc.pl/sekcja-oswiaty/aktualnosci/212 

28
Luty
2025

solidarność w sprawie katechetów

Solidarność Oświatowa w obronie stabilności zatrudnienia katechetów i praworządności.
 
Solidarność Oświatowa, jako związek zawodowy odwołujący się do wartości chrześcijańskich, od lat wspiera katechetów świeckich w ich staraniach o godne warunki pracy oraz stabilność zatrudnienia. W obliczu ostatnich decyzji Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczących organizacji lekcji religii pojawiają się istotne pytania o przestrzeganie obowiązujących procedur i zasad prawnych.
🛑 Dyskusja wokół zmian w organizacji lekcji religii
Minister Barbara Nowacka, odnosząc się do stanowiska Konferencji Episkopatu Polski w tej sprawie, podkreśliła, że nowe rozporządzenie MEN, które wejdzie w życie 1 września, zostało już podpisane. Jednocześnie zaznaczyła, że „należy kierować się ścieżką praworządności”. Tymczasem biskupi zwracają uwagę na fakt, iż wcześniejsze rozporządzenie MEN z lipca 2024 r. zostało uznane przez Trybunał Konstytucyjny za niezgodne z przepisami prawa, a jego wyrok nie został opublikowany w Dzienniku Ustaw.
📜 Najważniejsze kwestie prawne
➡️ Trybunał Konstytucyjny 27 listopada 2024 r. orzekł, że lipcowe rozporządzenie MEN było niezgodne z ustawą o systemie oświaty, ponieważ nie uzyskano wymaganego porozumienia z Kościołami i związkami wyznaniowymi.
➡️ Pomimo wyroku, decyzja Trybunału nie została opublikowana w Dzienniku Ustaw, co budzi wątpliwości co do transparentności procesu legislacyjnego.
➡️ 17 stycznia 2025 r. Minister Edukacji podpisała nowe rozporządzenie, które również wprowadza zmiany w organizacji lekcji religii, ponownie bez wcześniejszego uzgodnienia z zainteresowanymi stronami.
🔹 Konieczność dialogu i poszanowania procedur
Episkopat wskazuje, że zanim podejmie dalsze kroki, oczekuje reakcji Premiera Donalda Tuska na skierowany 25 lutego list, w którym biskupi pytają o powody braku publikacji wyroku TK oraz podstawy prawne wprowadzanych zmian. Wiceprzewodniczący KEP, abp Józef Kupny, zauważył, że w przypadku braku rozwiązań w ramach krajowego porządku prawnego, sprawa może zostać skierowana do instytucji międzynarodowych, gdyż wolność religijna obejmuje również prawo do edukacji religijnej.
📢 Solidarność Oświatowa podkreśla, że kluczowe jest przestrzeganie obowiązujących przepisów oraz poszanowanie zasad współpracy między państwem a Kościołami i związkami wyznaniowymi. Dlatego w tej sprawie kluczowe znaczenie ma otwarta debata oraz uwzględnienie głosu wszystkich stron – w tym nauczycieli religii, którzy pełnią ważną rolę w systemie edukacyjnym.
27
Luty
2025

komunikat ksoiw

Warszawa, 25 lutego 2025 r.

 

Komunikat z obrad Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”

 

25 lutego 2025 r. odbyło się posiedzenie Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”. Obrady otworzył przewodniczący KSOiW Waldemar Jakubowski. Po powitaniu zgromadzonych członków zatwierdzono porządek posiedzenia oraz stwierdzono prawomocność obrad Rady.

 

Główne punkty posiedzenia:

1)      Omówienie bieżącej działalności:

a)      Przedstawiono sprawozdania z udziału przedstawicieli sekcji w komisjach sejmowych na temat:

        – poradni psychologiczno – pedagogicznych (niepokojąca jest rosnąca przewaga podmiotów komercyjnych) oraz malejącego udziału dzieci i młodzieży w zajęciach wychowania fizycznego (przedstawiciele rządu nie potrafią znaleźć recepty na to groźne zjawisko),

     – Radzie Dialogu Społecznego (skandaliczne dysproporcje wynagrodzeń w szkołach resortowych – najlepiej zarabia się w Ministerstwie Klimatu!) .

b)      Omówiono opiniowane akty prawne oraz prace grup roboczych w Ministerstwie Edukacji Narodowej:

   – praca zespołu płacowego przestała właściwie mieć już sens,

   – kwestie awansu również utknęły w miejscu,

   – najbardziej zaawansowane są prace nad zmianami w działaniu komisji dyscyplinarnych.

– Kontrowersyjne okazało się rozporządzenie o Kapitule Profesora Oświaty – kompletnie pozbawia związki zawodowe wpływu na działanie tego organu, oddając całość kompetencji Ministerstwu Edukacji Narodowej, które chce przejąć zadania strony społecznej i tym samym zlikwidować niezależność  Kapituły.

c)      Przedstawiono relację ze spotkania w ministerstwie na temat planowanego wprowadzenia instytucji Rzecznika Praw Ucznia.

– „Solidarność” uważa, iż powoływanie takiej instytucji jest niepotrzebne i bardzo kosztowne.

Działanie to wydaje się chwytem propagandowym ministerstwa, które nie służy budowaniu oświaty wysokiej jakości.

Odpowiedzią na sytuację w oświacie jest stanowisko przyjęte przez KSOiW. Opisuje ono w szczegółowy sposób najbardziej dotkliwe zjawiska w systemie edukacji.

Przyjęto również stanowiska w sprawie wypowiedzi pani minister Barbary Nowackiej podczas 80. rocznicy wyzwolenia niemieckiego obozu śmierci Auschwitz – Birkenau oraz stanowisko w sprawie programu „Laptop dla nauczyciela”.

1)      Sprawozdania budżetowe

a)      Przedstawiono i przyjęto sprawozdanie z realizacji budżetu za rok 2024 (uchwała).

b)      Zaprezentowano projekt uchwały budżetowej na rok 2025, po czym odbyła się dyskusja i głosowanie nad dokumentem (projekt został przyjęty).

2)      Inne kwestie organizacyjne

a)      Omówiono organizację pielgrzymki do Ravensbrück.

b)      Podjęto uchwałę w sprawie przyznania Złotych Odznak KSOiW.

c)      Zatwierdzono protokół z poprzedniej Rady Sekcji.

3)      Sprawy różne i wolne wnioski

a)      Poruszono temat Edukacji Narodowej, organu prasowego KSOiW.

b)      Ustalono termin kolejnej Rady Sekcji na 27-28 maja 2025 r.

c)      Przeprowadzono dyskusję w ramach wolnych wniosków.

Posiedzenie zakończono po wyczerpaniu porządku obrad.

Przewodniczący KSOiW

Waldemar Jakubowski

 

26
Luty
2025

wynagrodzenie za nadgodziny

Przełomowa decyzja Sądu Najwyższego! Nauczyciele mają prawo do wynagrodzenia za nadgodziny! 📢

To ważna wiadomość dla setek tysięcy nauczycieli w całej Polsce! Sąd Najwyższy w składzie siedmiu sędziów wydał przełomową uchwałę, potwierdzającą, że czas pracy nauczycieli przekraczający 40 godzin tygodniowo (m.in. na wycieczkach, „zielonych szkołach” czy zajęciach opiekuńczych w soboty) stanowi pracę w godzinach nadliczbowych i powinien być dodatkowo wynagradzany!

🏫 Co to oznacza w praktyce?
🔹 Jeśli nauczyciel wykaże, że jego czas pracy przekracza 40 godzin tygodniowo, może domagać się wynagrodzenia w sądzie.
🔹 Uchwała toruje drogę nauczycielom do składania wniosków do sądów pracy i odzyskania wynagrodzenia za przepracowane godziny nadliczbowe.
🔹 To sygnał dla ustawodawcy, że obecne przepisy wymagają doprecyzowania – luka prawna dotycząca czasu pracy nauczycieli wymaga pilnych zmian.

📍 Sprawa zaczęła się od nauczycielki angielskiego z LO w Gryficach, która udowodniła, że pracowała ponad normę przy koordynacji projektu edukacyjnego. Sądy I i II instancji przyznały jej rację, a teraz Sąd Najwyższy potwierdził, że nauczyciele mogą ubiegać się o wynagrodzenie za nadgodziny – podobnie jak inni pracownicy objęci Kodeksem pracy.

🔎 Co dalej?
Decyzja SN to precedens, który może wpłynąć na sytuację niemal 720 tys. nauczycieli w Polsce. To także wyzwanie dla rządu i samorządów – czy przepisy zostaną zmienione, aby lepiej regulować czas pracy nauczycieli? MEN obiecuje zmianę, ale już teraz dyrektorzy szkół są zobowiązani do wypłaty zaległych wynagrodzeń!

🗣 Co Państwo sądzicie o tej decyzji? Ile niewypłaconych godzin nadliczbowych macie Państwo na swoim koncie? Podzielcie się swoimi doświadczeniami w komentarzach! 👇
——-
Na podstawie: https://businessinsider.com.pl/…/nauczyciele-na…/90f6bdz

« Poprzednia stronaNastępna strona »



COOKIES

Strona wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika. W wielu przypadkach przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają stosowanie plików cookies. Użytkownicy mogą samodzielnie dokonywać zmian ustawień przeglądarki dotyczących akceptacji i przechowywania plików cookies. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.