
Problemy nauczycieli po roku trwania pandemii koronawirusa
„Mija już rok od rozpoczęcia nauczania w formie zdalnej ze względu na konieczność izolacji związanej z pandemią. Nauczyciele stanęli na wysokości zadania i szybko przystosowali się do pracy w nowych warunkach. Po prawie roku zdalnego nauczania są zapracowani, wypaleni, sfrustrowani i zmęczeni. Marzą o powrocie do nauki w salach lekcyjnych i bezpośrednim kontakcie ze swoimi uczniami.
Nauka zdalna przypomina trochę zabawę w kotka i myszkę: jest to gra w przechytrzenie drugiej strony. Sytuacja, w której wszyscy się znaleźliśmy, obnaża słabość naszego systemu edukacji – uczymy się nie dla wiedzy i rozwoju, a dla ocen i w celu zdania egzaminów. Wiedza przestała być dla wielu prawdziwą wartością” – czytamy w nowym artykule Moniki Ćwiklińskiej w magazynie „Prometheus 29″