menu

Przydatne Linki

polecamy

09
Luty
2021

O edukacji włączającej

Edukacja włączająca w szkołach masowych nie przynosi efektów.  W naszym systemie edukacji brak jest procesu przygotowania dziecka do rozpoczęcia nauki w szkole. Głównie myślę o kompetencjach społecznych. Dziecko niepełnosprawne musi być do integracji dobrze przygotowane. Dzieci ukrywane, zamykane i izolowane po rozpoczęciu edukacji czują się gorsze, gdyż nie były przygotowane na to, że różnią się od swoich rówieśników. Dużą rolę odgrywa tutaj tzw. wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Uważam, że nie potrzeba nam rewolucji. Mamy duże doświadczenia, wykształconą kadrę i dobrze wyposażone ośrodki. Należy tylko usprawnić komunikację i współpracę poradni, szkół, instytucji, organizacji, fundacji.”

Monika Ćwiklińska, rzecznik prasowy KSOiW NSZZ „Solidarność”

Prometheus – artykuł




COOKIES

Strona wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika. W wielu przypadkach przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają stosowanie plików cookies. Użytkownicy mogą samodzielnie dokonywać zmian ustawień przeglądarki dotyczących akceptacji i przechowywania plików cookies. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.